Friday, May 14, 2010

Cara Letak Iklan Nuffnang di Setiap Post

Saya buat entri kali ni dengan tutorial nak letak iklan Nuffnang di setiap post atau di tengah post pun boleh jugak. Tak la pandai sangat tapi try buat Tutorial ni bagi blogger yang nak try buat, sila le.

Untuk memasang Iklan Nuffnang  pada setiap posting,  ikut beberapa langkah di bawah.

Langkah 1

Log in blog => Dashboard => Edit HTML. Seterusnya tick pada kotak Expand Widget Tempalets.

Langkah 2


Dengan menggunakan keyboard, tekan Ctrl+F dan taip  <data:post.body/>  atau paste kod <data:post.body/>   pada kotak Find. Seterusnya, tekan Enter.


 

Langkah 3

Salin kod Iklan Nuffnang anda yang bersaiz Large Rectangle) di bawah kod  <data:post.body/> (tgk langkah 2)



Contoh seperti di bawah;

<data:post.body/>
<center><!-- nuffnang -->
<script type="text/javascript">
nuffnang_bid = "000000000000000000000000000000";
</script>
<script type="text/javascript" src="http://synad2.nuffnang.com.my/j.js"></script>
<!-- nuffnang--></center>

Gantikan kod nuffnang dengan kod nuffnang anda sendiri.

Tambahan : Letak Kod <center> dan </center> bertujuan untuk meletakkan iklan Nuffnang berada di tengah-tengah post.

16 comments:

NARDtheNERD said...

xjadi la sis...
still xleh save template tu..wuuwuuu

Ayie said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Belalang hijau Perisik said...

gud tutorial...
nak cubalah...

.::WaNiE::. said...

wani sangat struggle bubuh yg large rectangle ni

nuriz said...

ayie..ko memangg.. suka skodeng2 ye

nuriz said...

wanie..struggle berjaya ke tak berjaya? hehe

Sufi Asri said...

kalo letak kat layout je xleh ke? boleh kan?

Mahirararara said...

thx utk tuto :)

ASSOYFINGER67 said...

salam...keep on...moga berjaya

nuriz said...

tq semua :)

Unknown said...

wow.terima kasih.berguna.

the owner said...

aduh tolong saya..mengapa iklan saya macam malu2 ja nak timbul....apa perlu saya buat ...maaaa..........

the owner said...

tnya ckit....napa la iklan aku malu2 nak kuaq....aku pon xtaw nk wt cmna...apa perlu buat yer..??? tolong aku k kawan2 blogger...

nuriz said...

iklan kuar pukul 12 selalu, siang tu kdg2 hehe

sibersensasi said...

tq boleh jer

LaNuNsepet said...

tq nuriz... :-)

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics