Tuesday, September 14, 2010

Buat Pertama Kali Trafik UV Blog Saya 7000 Lebih, Kes Profil Tinggi Punya Pasal

Buat pertama kali hari ini dalam sejarah ..trafik dan unik visitor (UV) masuk ke blog nurizspace ni mencecah 7000++ . Eden pun tak cayo..eden ingat 4000 lebih yo macam hari tu..rupanya naik laie..(apasal aku ckp nogori?)
Disebabkan kes panas profil tinggi yang hangat di Malaysia dan jugak di negara jiran, depa pun nak tahu pasal kes jutawan kosmetik Sosilawati.
Selalu online user blog ni dalam belas belas je hari biasa dan waktu siang tu..mai tengah malam mula le trafik tinggal sikit , bawah 10 online user je masuk. Tambah tambah masa raya lagi le trafik menjunam teruk, sebab orang sibuk beraya, masak ketupat mana ada masa nak masuk blog mana ada masa nak cari bahan bahan di internet.
Online user untuk semalam waktu siang, 13hb September



online user


 Trafik blog nurizspace 13hb Sept 2010 (dari nuffnang)

Sejak dua menjak lepas raya dan kes panas ni di merata rata tempat dan blog semua duk cerita pasal kes Sosilawati je, jadi trafik naik le semula kan..qado untuk raya le ni.

Trafik dari statcounter

Tip untuk tarik trafik? selalu orang tanya saya, saya bukan le pandai bagi tip, kalau nak tahu kena baca blog yang selalu cakap pasal seo dan trafik, cikgu dahlia, lanun sepet, arifshah, zubaimedia, amirsaid
Apa yang saya boleh saya bagitau..ialah tajuk dan isi kena tepat pada masanya. Biarlah orang tak suka tajuk tu atau tajuk nampak skema tapi tajuk tu le orang akan google.

Contoh menulis tajuk untuk post dengan isi kandungan yang sama
A.Kes Bunuh Sosilawati

B. Alamak cerita bunuh panas lagi ler

bandingkan dengan tajuk post di A dan B, Mana lebih cepat orang google dan diindex di google? 
mesti la tajuk di A kan.

Selamat berblog :)

8 comments:

Belalang hijau Perisik said...

perh...

dasat la.tahniah nuriz sebab leh dpt uv smpi mcm tue.belalang pun ade kene tempias traffic nuriz ke blog belalang...

skrg baru paham sket2 keyword mmg mainkan peranan penting dlm mencari traffic...

nuriz said...

pe slh tolg bagi tempias kat blog kenkawan hehe

abigemok said...

wah mantap! Aku nak sampai 100 pun payah.. haha
x pandai lg bab2 seo ni

Ummi Hanie said...

mak ehh..mantop !
sy punye 1k sehari pun xsampai lg..masih jauh...
kena mantopkan SEO lagik
tahniah nuriz

nodin said...

pandainyerr

Read Healthy Foods For Diabetics

Shukree said...

wow..thanks for the tip, saya ada baca kat blog Cikgu Dahlia..well, selama ni saya tak tahu pasal ni semua, yang saya tahu, tarik tarik dari enjin carian guna SEO, tapi bukan untuk topik hangat..kalo untuk topik hangat, kita kena highly alert sepanjang masa, kena cepat!

nuriz said...

nak alert sepnjang masa tu le payah sikit..hehe takpe kita cuba je sedaya yg mampu. berblog dgn gembira :)

ramadhan abdullah said...

wah tingginya trafik blog awal. congrate..

MA topupbuzz : http://topupbuzz.co.cc

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics