Saturday, May 8, 2010

Kenangan Bersama Maggi


Tiap tiap malam korang makan maggi ek? Curik maggi..ehh!! aku curik balik ler..ahaha!!
Sapa tak kenal maggi? Sapa tak pernah makan maggi ? Tipu le kalau tak penah makan maggi. Duk dalam gua mana le tu tak makan maggi.
Mesti korang kecik2 dah makan maggi sampai tua pun makan maggi. Beli mee segera brand  lain pun masih sebut nama maggi. Kuatnya brand yang bernama Maggi ni.

Kenangan indah bersama maggi ialah...macam buat karangan nak masuk contest anjuran maggi lak.
Kenapa aku asyik beretro ni? byk sangat beretro aku nih.. (macam stesen sinar fm  lak) . Tak tahu le, bila tengok maggi mesti teringat sesuatu yang dolu-dolu.

Meh nak cerita sikit..kembali ke zaman retro ku...ahahaha!!



 maggi kari

Dulu harga maggi dalam RM0.45 sen sebungkus je kan. Sekarang kalau beli 4/5 bungkus yg pack tu tu dalam RM 4.00.
Dulu maggi cuma ada perisa Kari. Lain lain perisa takde lagi kot. Perisa kari ni masih sedap macam dulu.
Sekarang aku suka jugak perisa Tomyam, ayam dan asam laksa. Maggi goreng pun ok gak.

Dulu..kat umah aku takda stok maggi, sebab tak pi shopping sangat, sekarang kalau pi shopping amik yang pack siap2 ada 5bungkus tu.
Nak makan maggi je, abang chik aku akan pegi naik basikal ke kedai Pak Mat dan beli 1 or 2 bungkus je.
Oleh sebab dia yang beli, dia yang masak...so kami adik adik dia yang kecik2 lagi ni cuma tunggu nganga nak makan je. Sabar menanti..
Kami cuma dapat sikit je la, abg chik sbg bos so dia dapat le byk. 2bungkus maggi dapatla share 3/4 orang.
Bila berebut-rebut tu lah yang buat lagi meriah kan?


Maggi kesukaan aku ialah dimasak dengan telur dan telur tu biar setengah masak je..baru sedapp!!


Maggi dengan telur setengah masak (uuuu....marvellous!!)


Maggi tetap menjadi teman setia
Lepas tu bila dah besar sikit..maggi tetap jadi makanan harian, tambah2 di bulan posa..di kampus dulu..teringat masa nak sahur, aku ni jenis kena makan sahur, roomate aku malas bangun sahur, so aku makan le sorang2 maggi rendam dalam air panas..then tunggu le..maggi saya sudah kembang! baru leh makan.


Bulan puasa di kampus..bila masa orang posa dan orang pompuan dapat kebenaran takleh posa..nak makan pe lagi? Bedal la maggi tu. Beli banyak2 dan simpan wat stok kecemasan. Sampai jemu le asyik pekena maggi je semingu.

Sekarang kalau tengah malam..lapar..cari maggi jugak..ahaha Ohhh!! maggi..takleh hidup tanpa maggi

15 comments:

ASSOYFINGER67 said...

salam...lapar plak perut nih...tapi kalau tarok kari ori lagi cedap...hummmm

Nur Hawa Mohd Zin said...

wh kak nuriz asyik terkenang2 ni ada pape ke? heheheh...maggi sedap di makan cepat dimasak

.::WaNiE::. said...

aku suke maggi kari letak sawi ngan telur..layan gile

aku suke megi ruski tomyam. layannn pedas sedap

aku suke maggi asam laksa letak air panas jek, kalau rajin letak bawang ngan cili.layannnn

aku suke mi sedap punye maggi goreng..sedap jugak..layannnn

nuriz said...

hehe ye mesti ada apa apa ler...apa2 aje..apa2 aje..nak nyanyi sikit.

nuriz said...

wanie..cakap ke ko suke semuaa maggi tu hehehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

kat blog awe ada cokelat..amik lah...

Ezad said...

hoho.. maggi fevret ezad gak... maggi n ezad dh bersatu mcm isi dan kuku...

biarlah ape org nak kate maggi nilah, maggi tulah... yg penting maggi tetap maggi...

|| NaFiRaa || said...

ai pon suka makan megi jugak..hehehe

nuriz said...

mee maggi cepat dimasak sedap dmkn hehe

A D I A said...

part bulan pose tu mmg betul sama heheh

yott said...

meggi ni nape tah sedap sgt kan..hehe
suka mkn specially meggi kari
tp kat rumh x brani mkn, emak mrh

Rina Rossoneri said...

dah xlarat nak tengok mee pintal2 tuh..hahaha...dah terlampau muak

Kniedaz said...

hehe..semua org ada kenangan ngan maggi (oh oh tak semua org kot)

Didi Nadhirah said...

maggie karie letak telur separuh masuk terbaek punyer...tp kalo tak le pose g drive thru mcd hehehhe

suzzsuzie said...

maggi kari letak ayam...letak crabstick...pecahkan telur...pergh...nak makan maggi la malam ni

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics