Sunday, August 15, 2010

Salleh Gregor Samsa Hina Islam dan Puasa

Salleh Gregor Samsa siapa dia? Nama dia seperti nama orang Islam dan melayu, kalau tengok blog dia muka dia macam melayu, tapi dalam facebook tu, dia tak mengaku dia melayu. Dia menyesal dan marah sebab dia kena jalani hidup dia mengikut warna kulit dan rupa dia.

Mungkin dia nak tukar muka dia jadi warna putih atau ala ala mata salleh kot. Dia mengaku nama dan agama dalam IC dia menyusahkan bagi dia.

Disokong pula oleh rakan rakan dia yang sama sekapal dengan dia, yang melayu tu satu propaganda dan saja


dibangkitkan oleh kerajaan. Nama kawan kawan dia pun ada campur campur nama mat salleh.

Dia benci puasa dan tak suka puasa dan mengaku dia tak puasa.
Jadi dia dah meninggalkan rukun Islam yang ke 3 dan lain lain rukun tak tahu le..termasuk dalam golongan apa orang yang macam ni?

Golongan ni golongan yang terpesong yang hanyut dalam hidup kebebasan sendiri atau free thinking. Nak hidup tanpa peraturan dan tak mahu terkongkong dengang agama bagi pendapat mereka le agama tu menyusahkan.

Sungguh menakutkan ada golongan yang sesat macam ni, dulu rasul melayu dan sekarang depa ni golongan apa nak dilabelkan? Free thinking atau atheis kah? Golongan ni ada hati nak buat kitab baru dan ada plan nak bunuh diri ramai ramai. Ni kata kata bersifat sindiran dan cacian yang melampau.
Mungkin depa ni secebis dari golongan golongan di luar sana yang ramai tersesat dan ada yang murtad tanpa disedari kerana seronok hidup tanpa batasan dan bebas buat apa saja.

Imej dari Facebook yang memaparkan kata cacian Si Salleh ni dengan kawan kawan sekapal dia.



credit to Ejum





Rukun Islam 5 perkara


1.  Mengucap Dua Kalimah Syhahadah
"Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruhNya".  Dengan syahadah kita mengabdikan diri dengan hati dan sanubari serta pengakuan dari lidah bahawa Tuhan yang Maha Esa itu hanyalah Allah s.w.t. sahaja dan Nabi Muhammad itu adalah rasulNya.

2.  Sembahyang 5 Waktu Sehari Semalam
Dengan menunaikan sembahyang kita telah mengabdikan seluruh jiwa dan raga kita menyembah kepadaNya.  Dimulai dengan lidah yang menyebut, tangan yang bergerak, mata, telingan dan fikiran yang berpusat dengan susunan rukun sembahyang yang diajar oleh Rasulullah s.a.w.

3.  Berpuasa Di Bulan Ramadan
Dengan berpuasa kita telah mengekang hawa nafsu dan segala keinginan kita terhadap makanan, minuman dan menjauhi segala larangannya semata-mata kerana Allah.  Ini secara tidak langsung akan melahirkan rasa keinsafan serta meningkatkan ketakwaan kepada Allah.

4.  Mengeluarkan Zakat

Dengan mengeluarkan zakat kita telah mengabdikan diri kepada Allah dengan menyerahkan sebahagian dari harta milik kita kepada mereka yang berhak menerimanya.

5.  Mengerjakan Haji Di Baitullah
 Dengan mengerjakan haji kita telah membuktikan kepada Allah bahawa kita telah melengkapkan diri sebagai seorang muslim yang sejati.  Segala keperitan, dugaan dan cabaran diterima dengan rela dan sabar hanya semata-mata untuk Allah.

19 comments:

suzzsuzie said...

salleh nak jadi mat salleh..nama bapa letak gregor....hik..hik...

Anonymous said...

susah bila belacan nk jd stik..cm angan2 seekor cicak nk jd biawak..huahuahuahua..sdar la dri kit..kentut pn bau tempoyak..

nuriz said...

dark virus pantun terbaik sindiran yang cukup pedas ye. malangnya nasib si saleh tak sedar diri.

Gen Fujita said...

Doakan dia diberi hidayah oleh Allah SWT. Semoga puasa kita beroleh berkat.

"Sesiapa yang disesatkan oleh Allah (kerana keingkarannya), maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat memberi petunjuk kepadanya. Allah membiarkan mereka terumbang-ambing dalam kesesatan mereka." - (Al-A'raf, 186)

ENCIK TIKUS said...

saya dah baca blog dia. memang jauh tersasar.

± said...

penah je jumpa org camni...org2 yg lack of attention, love
kesian dorg ni...bkn iman je lemah, akal pun krg digunapakai
tp org2 camni x bleh berkasar, dia jadi lg keras...tgk point2 yg dia tulis..haha..serius terencat

FatinNad said...

jauhnya salleh tuh dah terpesong.
doakan lah semoga dye akan kembali kejalan yg lurus dan kita pulak akan trus mengikut agama Allah ini sampai akhir hayat.

hannafauzann said...

tembak sampai mati je org cmni . =.=

gnesop said...

semoga kita dilindungi dan dijauhi dari perkara seperti ini.. amin

Anonymous said...

yaALLAH.. Nauzubillahi min zalik. semoga dia dan kwn2nya mendapat petunjuk dari ALLAH.

LaNuNsepet said...

mamt ni mmg bodoh n jahil taknak g belajar agama!

Amanda Eltiqaz said...

astaghfirullah...smoga kita sekeluarga dijauhkan dr sifat mcm ni..nauzubillah... =(

BabiesMom said...

SIAPA DIA NI... SUKA SUKI MENGUTUK ISLAM.. ISH WAT SAYA BENGANG PEPAGI... YA ALLAH APER DAH NK JADI DENGAN MANUSIA2 SEKARANG INI... SEMOGA KITA D LINDUNGI DARI ALLAH S.W.T DARI KEJADIAN2 SEPERTI INI.. INSYALLAH

Ms.Su said...

semoga dia mendapat petunjuk dariNya..

mira_nas said...

adoi.. ni budak hingusan mana cakap pasal Islam nih??.. nak ngaku tuhan ke?? buat air dan udara dululah.. bajet hebat sangat.. cabul bebeno mulut tu..

sweetie2010.blogspot said...

Ya Allah tunjukkanlah dia ke jalan yang benar. Kenapa jauh sekali terpesongnya dia.
Betulker dia islam?

Aleana T Adam said...

Takut M'sia lak diturunkan bala angkara die dan kwn2nye.. Tak sekolah agame gamaknye..

ShaVynna said...

seram rasenye bile ade umat kite sndri mengutuk ISLAM.. rase mcm dunia ni btol2 da akhir zaman. harap2 SALLEH mendapat Hidayah-NYA.. dan segera bertaubat.. ~Amin~

Anonymous said...

kalau dia sendiri x berpuas hati kerana dilahirkan sebagai Melayu, maknanya dia sendiri dah sedar keterbatasan kemampuan dia untuk melawan kekuasaan Allah yang menciptakan makhluk dan alam semesta. jauh di sudut hati dia masih tahu Allah yang berkuasa atas segala galanya, that's why dia menyalahkan segala yang indah tu sebagai musibah, dan semuanya tekanan pada dia. nauzubillah, jangan melihat kepada kekurangan bangsa, sedangkan Allah telah kurniakan nikmat yg paling tak ternilai kepada kita, nikmat Islam, masyaAllah. Cuma kita manusia yang tak tau menilai. Semoga dia dan kita semua diberi hidayah Allah.

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics