Thursday, June 3, 2010

Konvoi Kemanusiaan Tetap Menang Walaupun Diserang

Saya blogger kecik , mendoakan keselamatan buat Palestine

Walaupun konvoi kemanusiaan yang membawa  10 000 tan bantuan kemanusiaan ke Gaza tu diserang pihak Israel, tapi ia memberi satu kemenangan. Kemenangan sebab telah dapat menyampaikan mesej pada seluruh dunia tentang kekejaman Israel secara tak langsung. Serangan tu telah buat seluruh dunia bersedih dan mengutuk tindakan yg amat tak berperikemanusiaan tu.

Pihak pihak yang pro-Israel pun mengutuk tindakan kejam dan zalim yang ditunjukkan secara terang terangan...walaupun PM Israel  tetap sokong tindakan tenteranya, seperti biasa menuduh  dan pakar memutarbelitkan fakta dan cerita, kononnya konvoi tu membawa ancaman pada pihaknya.

Sebelum ni Israel saja yang duk menguasai ekonomi dan media, melobi untuk dapat sokongan menakluk Palestin. Harap harap pihak yang pro Israel  dapat membuka mata sikit.
Tadi dalam berita tv, rakyat Malaysia seramai 12 orang dah bebas dan selamat, ini berkat doa rakyat Malaysia dan  orang orang Islam seluruhnya. Walaupun kita jauh tapi kita berdoa agar rakyat Palestin dan semuanya selamat.
Kita berusaha dengan daya kita, dan menyerah selebihnya pada kekuasaanNya.

6 comments:

Alyssa Villamor said...

sangat setuju !
dgn insiden2 mcm ni la baru terbuka mata kwn2 yg msih tak sedar akn kekejaman israel..
harap2 semangat juang demi Islam ni kekal membara !

Dzasc Skachers said...

tengok.. kekuatan Allah telah membuka mata orang2 bahwa mereka (orang2 israel) memang jahat, perbuatan mereka itu hanya Allah yang layak membalsnya :-| thnks info :-)

ENCIK TIKUS said...

setuju sangat dengan pendapat akak.

Unknown said...

terus mendoakan kehancuran israel.boo israel.sebarkan kejahatan israel.

FiSh said...

good luck palestin!

lovelylady - シングルママ said...

BOIKOT ISRAEL!!!

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics