Wednesday, September 22, 2010

Gambar Kereta Nissan Fairlady Shahir AF8 Kemalangan

Berita terbaru pasal Shahir kemalangan, kereta Nissan Fairlady yang baru dibelinya berpusing 5 kali dan kelihatan remuk di bahangian depan. Berita ni saya baca kat Mstar Online.  Kereta Nissan Shahir yang baru dibeli tu telah merempuh pembahagi jalan di lebuh raya semasa dia dalam perjalanan balik ke kampung.

Shahir memandu untuk pulang ke Kampar Perak dan kemalangan tu berlaku di Bidor kira-kira jam 6.30 petang pada hari Isnin lalu.


Mujurlah kemalangan tu tak melibatkan kenderaan dan orang lain. Kereta Nissan Fairlady yang berharga


kira-kira RM180,000 itu baru dibeli oleh Shahir pada bulan Ramadan baru-baru ini.
 Kata ibunya,“Shahir dan kawannya, Aman yang berada dalam kereta itu selamat. Alhamdulillah. Cuma keretanya remuk teruk di bahagian belakang dan hadapan.
“Shahir cuma mengadu sakit-sakit badan dan bengkak sedikit di bahagian kepalanya akibat terhantuk. Dia sudah mendapatkan rawatan doktor dan membuat laporan polis. Alhamdulillah doktor kata dia okey dan memberikan ubat tahan sakit.

“Tetapi dia belum membuat rawatan x-ray. Bagaimanapun, saya berharap supaya dia tidak mengalami sebarang kecederaan dalaman. Sekarang, dia sedang berehat di rumah dan menghantar keretanya ke bengkel,”

Macam mana kemalngan tu berlaku?

Bercerita tentang bagaimana Shahir boleh terlibat dalam kemalangan tersebut, ibu Shahir berkata waktu itu hujan lebat dan cermin kereta Shahir menjadi kabur.
“Air hujan di tepi lebuh raya itu begitu banyak sehingga Shahir merasakan kereta yang dinaikinya itu seperti terapung-apung. Lantas dia menekan brek dan selepas itu keretanya berpusing sebanyak lima kali sehingga melanggar pembahagi jalan.

“Selepas itu terus dia berhenti ke tepi jalan sebelum mendapatkan bantuan. Nasib baik kereta yang lalu-lalang di situ sempat mengelak dan tidak terlibat sama dalam kemalangan tersebut. Walaupun keretanya rosak teruk, tetapi pada saya yang penting Shahir dan kawannya selamat. Saya anggap semua yang berlaku ada hikmahnya,”

Sehari sebelum Hari Raya Aidilfitri tahun lalu, Shahir pernah terlibat dalam kemalangan jalan raya dan ini merupakan kemalangan besar kedua berlaku dalam hidupnya.

Nampaknya dah dua kali Shahir kemalangan ni, harap-harap Shair berhati-hati memandu lepas ni, tambah-tambah naik kereta baru pulak tengah sedap menekan minyak kan...kereta baru sapa yang tak seronok drive.


Ini gambar kereta Nissan Fairlady Shahir yang kemalangan tu.
Gambar dari Budiey.com


Nissan Fairlady sebelum kemalangan


Nissan Fairlady Shahir selepas kemalangan

Sumber berita dari Mstar Online
Diedit semula oleh Nuriz

10 comments:

Belalang hijau Perisik said...

bwk laju la nih...

Aida Azryn said...

Alhamdulillah.. nasib baik la shahir xde pape...hmm

shuhadah Zainol said...

fuhh..keta dia...mantop....

cacing said...

makkk!!!!!!!!!!!! nissan Z tu...... Gila la... Tau la gah kaya..... =0

Solihin Zubir said...

uuuiiiiiiiiiiiiiiiiii... fairlady tuuuu....

suzie rahman said...

haish nsb xape2..tp kete tu? repay msti mhl.uwaa xder rezeki pkai kete mhl..huk3

missrivebell mumun said...

fairlady laa... aduh syg giler..

akuzle ayu said...

wau!! hebatnyer keter dier... keta br, nk test powerlaa tuh....hohohho... nasib baik tader per2....

mdfix said...

syukur shahir ok...

Cikpuan Qiqi said...

cntik kot kete 2..huaaaaaaaaaaaa....mengapa la xcdent...mngis nk repair tu...hohohoohh

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics