Tuesday, October 12, 2010

Drama Chinta dan Orang Muda Kawin Dengan Orang Tua

Saya tengok drama Chinta jugak, kalau tak sempat tengok je online kat tonton tu. Anak sedara saya pun tengok jugak cerita tu pada awal episod sebab ada watak kanak-kanak, masa Chinta kanak2 lagi tu.

Jadi saya nak cerita pasal anak sedara saya yang baru darjah 1 ni, umur dia tujuh tahun. Sebab anak sedara saya ni tak berapa paham jalan cerita jadi saya yang teman dia tengok cerita le dgn ayat mudah sebab dia budak budak lagi, ada part part yang dia tak paham.



tok haji lakonan Abu Bakar Juah


Dalam episod 1,  masa Tuan Haji ( lakonan Abu Bakar Juah ) nak pinang Chinta...ada satu soalan anak sedara saya tanya saya....


"Sapa orang tua tu?"
saya jawab, "pak haji tu suka kat Chinta, dia nak kawen dengan Chinta", tu le ayat mudah bagi anak sedara saya paham.

Anak sedara saya jawap, " Eeeeeeeeeeeeee..!!" camtu le reaksi spontan anak sedara saya.

Hahaha!! saya nak tergelak tengok reaksi spontan sambil dia cebik mulut tu.

Saya saja nak tau sebab apa dia buat eeeeeeeee!! camtu.

"Kenapa tak boleh?..orang tau suka kat orang muda..tak pa le...", saja saya soal lagi, nak tengok jawapan dia.

"Tak boleh la..orang tua tu gatai..nak kat orang muda...eeeeeee", jawab dia.

"oooo camtu ka?" tak boleh la ni? saya tanya lagi.

"Tak boleh tak bole tak bole...dia jawab dengan sengih sengih".

Adoii budak budak pun pandai nooooooooo, tapi tengok watak tok haji yg dilakonkan oleh Abu Bakar Juah tu memang real punya jahat hehehe...dia memang pelakon versetail kan? dari zaman Rahim Razali dan filem Puteri dia memang real kalau bawak watak jahat.

Episod petang semalam spontan je si Chinta ni pi cium pipi Amar, bodyguard dia ( walaupun tak tunjuk sah sah ) Amboi Chinta makin nakal la ni nooo...tunggu episod petang nanti heheheh!!

10 comments:

Ciklinn said...

mmg jahat muka org tua gatai tu,,,, smlm chinta pun peluks2 dgn jantans tua gaks... hahaha

zue_amin said...

xsabar nak tgk...mmg gatai noo...hihihi....

Anonymous said...

chinta tue sape pelakonnye?

Dzasc Skachers said...

hahah...
pandai anak sedara..:P
besar2 mesti lgi pandai cakap..:}

nuriz said...

chinta tu dilakonkan oleh Fasha Sandha hehe

MamaYatie said...

bijak2..sib baik anak sedara tu tak kata camni "ee..org tua tak sedar diri kan!" hihi

nuriz said...

anak sedara sy yang tu memang mulut becok sikit heeeee

Road Runner said...

ada award untuk awak

CIK TOM said...

rasanya cerita ni tak sesuai ditonton oleh budak2..sebab tunjuk nak hidup mewah boleh cari sugar daddy...

nuriz said...

memang tak sesuai pun, tapi anak sedara saya tak tengok sgt , dia petang2 dia keluar main. dia tertarik masa episod satu ada budak2 tu

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics