Sunday, November 28, 2010

Gambar Luna Maya Cium Ariel Sebelum Bicara

Luna Maya sempat cium pipi kekasihnya Ariel Peterpan, sebelum Ariel dihadapkan ke depan hakim bagi mendengar dakwaan ke atasnya berhubung pita video lucahnya. Sungguh setia ye Luna Maya menemani buah hati dia ni.
Air mata Luna dilihat berguguran dan sebagai tanda kasihnya kepada Ariel, Luna mencium kedua pipi Ariel sebelum kekasihnya itu dibawa masuk ke dalam mahkamah. Itu babak-babak yang berlaku sebelum sesi perbicaraan berlangsung
Luna Maya menghadiri perbicaraan hari pertama kelmarin , tetapi dia tidak dapat masuk kerana prosiding dijalankan secara tertutup. Luna Maya menunggu di ruang pejabat setiausaha kehakiman negeri.
 Gambar Luna Maya cium Ariel sebelum bicara



 Luna Maya cium Ariel sebelum bicara bermula



Ruangan itu terletak di tingkat dua pejabat kehakiman yang sama ketika perbicaraan berjalan.




Ariel melemparkan senyuman kepada jurugambar


Ariel Peterpan kelihatan tenang duduk di bangku ruangan menunggu sambil menghisap lima batang rokok dalam jangka masa yang pendek. Vokalis grup Peterpan itu kemudiannya ditemani peguam bela yang muncul memberi penerangan kepadanya tentang perjalanan perbicaraan kes video seks miliknya.

Perbicaraan bertujuan menghebahkan empat dakwaan ke atas Ariel yang terkenal dengan lagu Ada Apa Denganmu, termasuk membantu menyebarkan video lucah.
Sementara itu, penyunting muzik Peterpan, Redjoy atau RJ yang didakwa sebagai penyebar video lucah Ariel, menafikan dia mencuri pita berkenaan, tetapi mengaku hanya menyalin pita berkenaan.

Dia (RJ) tidak sengaja menyalinnya. Dia adalah penyunting dan menjadi tugasnya membuka dan menyalin cakera padat Ariel, kata peguam belanya, Nico Kreshna. 

Sekumpulan aktivis Islam Indonesia kelihatan berkumpul untuk mendesak Ariel dijatuhkan hukuman berat atas dosa besar yang dilakukannya sebagai seorang Muslim.
"Ariel dan Luna Maya seharusnya direjam sampai mati kerana itu merupakan hukuman buat pelaku zina," tegas seorang aktivis yang turut menyertai protes tersebut.
Protes warga Malaysia
Di sebalik bantahan itu, seorang warga Malaysia yang dikenali sebagai Mal Putrajaya sanggup ke Indonesia semata-mata mahu menyertai protes terhadap tindakan penyanyi tersebut yang melakukan hubungan seks luar nikah.
Ariel bapa kepada empat cahaya mata itu hadir merentang sepanduk di Penjara Kebon Waru yang menjadi lokasi Ariel ditahan.

 Sumber : Kosmo dan Berita Harian

13 comments:

Zaer!! said...

Sempat lagi nak bercium?isk2!huhu

Zasillah Ariffin said...

orang lagi sibuk nak rejam dia berdua....
dia berdua lagi sibuk nak pelok cium2...

sabor jer lah haiii...

Hakimi Reza said...

hohohoho~~~kekasih di penjara janji

~~hakhakhak

rizal jabai said...

minat kt peterpan dulu2..huhu

caliph shuriken said...

sesuai sgt dua org ni, huh...

Aretikz said...

Patut dua2 kena.. ni ariel jak dulu.. bru la kekasih sepenjara.. har3x~

Solihin Zubir said...

kawenkan jela diorang tu.. pastu dok sepenjara!
jimat kos! xyah beli umah.. makan pon free..

Belalang hijau Perisik said...

setuju jika semua yg terlibat d kenakan hukuman yang sama setimpal maksud jika ariel 5 tahun, semua2 skali kene 5 tahun gak...lagi2 cut tari ngan luna maya

qilarazak said...

sempat lgi dia isap rokokk. haha.

hans said...

waduh2
gawat sih
hahaha
macam2 hal mereka nih

P/S : Followers Blog Tu Banyak! Komen Beratus - Ratus! Tapi Apa Yang Hebatnya Blog Tu?

Cikpuan Qiqi said...

nympah ngok deme bdua tu....sakit mate

Dzasc Skachers said...

kah3...
masih lagi rupanya mereka in yah?:p

wunny said...

ish! sempat lagi tuuu... -.-

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics