Wednesday, March 3, 2010

Susah Nak Drag Widget Dalam Blog Selepas Upgrade Firefox

Aku menghadapi masalah nak drag widget dalam blog ni, dulu takda pun masalah ni, senang je nak tukar widget, nak drag to the top ke to left ke nak bawak ke mana- mana pun tak jadi hal.

Aku pun heran bila sejak dua menjak ni bila nak drag widget, widget tu degil (ketegaq org kedah kata). Semacam ada gam di widget tu.
Aku pun duk berpikir, ada ke aku tersalah letak apa-apa masa duk edit html tu. Agaknya blog aku ni merajuk kot.

 Cari punya cari jawapan dalam help forum di google tu, baca punya baca..ooo rupanya ramai orang ada masalah ni ye. Bukan aku sorang le duk alami kerumitan ni dengan tetiba je.




Salah sorang dalam forum tu cakap, dia hadapi masalah tak boleh drag widget ni atau widget ni suka melompat lompat ke tempat yang tak sepatutnya blogger tu nak adalah disebabkan selepas dia upgrade Firefox dia ke Firefox latest ni. So dia pun try guna IE semasa buat edit page element tu. Dia cakap ok berjaya.
Ada kebenaran kot sebab selepas aku upgrade Firefox baru jadi problem ni, tapi masa tu aku tak perasan lagi.

Ada tak korang alami masalah ni?

Try Edit Guna IE
So aku pun try le guna IE sbg browser masa edit page elemet, then drag le tengok widget aku yang ketegaq tadi..Wahh berjaya le. Yepppiii!

Sapa yang duk kutuk kat IE tu sekarang bagi le  pujian sikit. Pujian sebab boleh buat drag widget heheh. Tak sangka secorot-corot IE ada gak gunanya ye, time kesusahan cari gak IE, Kesian IE dianaktirikan sekarang. dimamam oleh si Musang Berapi.



Sebelum terlupa, tadi ada gak bloggers bagi jawapan tentang Opera sbg browser, takda masalah dalam  drag widget.

Jadi sekarang time nak edit widget aku guna IE le, time lain nak merayap di internet , pakai Musang le pulak, tak pun Google Chrome.

Jadi bila dah jumpa yang baru jangan dilupa yang lama..heheh

11 comments:

Unknown said...

memang firefox 3.6 ni problem bila nak edit layout blogger :(

Rokku said...

same ahh beb..cam siot je..penat aku drag kiri atas bawah..mmg panas aku tibe2 je jd cmni..dulu tk cmni..
aku pakai google chrome..

Ken Wooi said...

not sure about the problem but im a avid user of FF =)

kenwooi.com

Unknown said...

Its a firefox problem. Google chrome has the exact same problem. So everytime when I wanna drag my widgets, I switch to IE. =)

JijahJambu@Jj said...

hehehe IE tu dah lama idop .. dia lagi otai dari fox nih ..

nuriz said...

kesimpulannya guna le mana yg boleh :)

Rokku said...

owh kalo pakai ie boleh eh? cantik! thanks for the info..

aNoZ said...

download yg lama balik. hehe

PiNk ButTeRfLy said...

thanks a lot!

hadapi masalah same gak tapi solution saya lain.

bile takle nak drag widget, saya gi kat layout, edit html tapi saya tak tekan expand.

saya terus cari bahagian widget, pastu cut-paste je html widget tu nak ke atas ke bawah ke.

senang gak la, sebab tak payah gune IE. hehe..

nuriz said...

mozilla 3.5 boleh lagi drag widget

Anonymous said...

betol tu, sy pon dulu susah nak drag widget sebab tgh upgrade mozilla baru
tapi skang dah ok dah =D

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics