Sunday, March 21, 2010

YANG PELIK PELIK DI MALAYSIA

Yang pelik pelik di Malaysia sekarang..dan yang makin menghairankan. Selalu yang pelik dan ajaib dikaitkan dengan akhir zaman. Yang pelik-pelik ni tak boleh membanggakan Malaysia pun, dan bukannya pencapaian yang baik tapi mungkin boleh pecah rekod. Rekod apa?? Rekod buruk di Malaysia.

Apa yang pelik-pelik sekarang yang tengah hot:
1. Gajet Seks bersepah di tepi-tepi jalan. 
Bagaikan menjual barang cenderamata, di gerai kaki lima, gajet seks atau alat seks ni bersepah-sepah, budak-budak pun boleh beli. OH Malaysia nak jadi seperti Barat ke? Jadi mcm Kota New York, Paris, Autsralia. Yang lagi PELIK..DBKL pulak buat donno bila akhbar keluarkan berita pasal gajet seks di kaki lima. Malaysia negara Islam, patutkah DBKL biar macam tu je?




DBKL mengiyakan je perbuatan tu dan meyamakan gajet seks tu mcm cenderamata, kalau org berniaga makanan bukak gerai haram..laju je pi serbu.ni jual barang mainan seks..boleh wat donno.. Pelik bin Ajaib ni. Dah digembar gembur dan kena sindir dgn media baru nak pi serbu. Macam pahat dengan penukul.

2. Peristiwa Syamsudin Ajaib
Yang lg ajaib, kena dengan nama ajaib. Shasudin berumur 41 tahun bernikah dengan budak darjah 5 atau 11 tahun. Ni kes fanatik tabligh atau kes pukau tak tahu le..sanggup bagi anak darjah 5 menikah.



3. Syarifah Sofia main dengan anjing macam main dengan kucing.
Syarifah Sofia..nama Islam dan berdarah kacukan, main dengan anjing cam main dengan kucing. Ermm tak tahu le nak kata pe. Mungkin dia rajin buat samak kot lepas main.



4. Pak Hitam Buat KL macam London
Warga asing pelbagai warna dan bangsa terutama pekerja asing dr seberang dan geng Pak Hitam berlambak-lambak di Central Market, KLCC dan di sekitar bandaraya KL..sehinggakan org tem[atan nak bersiar-siar pun takut.(takut di negara sendiri) .
Apa tidaknya. kes budak pompuan kena heret dr dalam lif dengan geng Pak Hitam ni di Damansara. Tu la Malaysia ni pemurah peramah..bagi je sapa nak datang masuk,nak datang cari makan,  nak belajar semua bagi. Geng Pak Hitam yang badan besar ni sekarang makin kurang ajar, kalau duk di taman perumahan dia konker taman permainan  macam dia punya. Orang tempatan nak riadah pun takut. Budak -budak nak main pun takut.
Lagak samseng mengejek polis walaupun tangan bergari...ala ala di kota London dan New York. Aduhai...apa nak jadi. Pak Hitam ni selalu terlibat dengan rogol liwat dan culik perempuan.

Malaysia dah tercemar, dah tak selamat dan makin banyak kes yang pelik-pelik. Tu tak termasuk kes buang bayi yang menjadi umpama perkara biasa. Malaysia oh Malaysia..Apa nak jadi hah!?

7 comments:

Lucy S. said...

memang sgt menyedihkan kan kenyataan tu T___________T

.::WaNiE::. said...

paling pelik sekali no 2 tu la hehehe

rizal jabai said...

pelik bin ajaib...ni mmg sedara si sudin ajab yg pelik lg mengarut,...huuuu

dasat2

tehr said...

rasanya banyak lagi perkara pelik dalam negara yang kita sayang ini...

ape2 jer said...

:)

RerameUngu said...

sungguh pelik dan ajaib la semua yg dianyatakn di atas..

yang paling menyampah pasal kebajiran rakyat asing di malaysia..mcm air mencurah22 diorg msuk sini...ibarat nya kera dihutan disusukan, anak dirumah kelaparan..mcm tu la situasi malaysia skarang ni..ntah la

azalea said...

geli btol yang n0.1 tu..

ish!

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics