Monday, June 14, 2010

Gara Gara Luna Maya dan Ariel Peter Pan Unique Visitor (UV) Blog Aku 1000 Lebih

Gara gara tajuk panas sekarang yang saya buat beberapa hari lalu, blog saya diserbu oleh orang orang Indon kebanyakkannya. Baru beberapa minit  publish post tetiba nampak pelawat yang tengah online mencecah 50 orang. Terkezuutt gak seketika. Bila check tengok, rupanya yang datang tu dari Indon..huhu dari Malaysia takde pun.


Unik visitor pon mencecah 1,000 lebih untuk beberapa jam, huhu tak pernah ku bayangkan dapat UV sebanyak tu selama ni. 300 UV pun payah nak dapat sehari lagi kan pulak 2jam 1000. Nape orang suka sangat tajuk gitu ehh..






Cara cara nak meningkatkan UV atau unik visitor ni, saya takde cara caranya yang spesifik, selain buat tajuk yang menarik dan kena keywordnya.  Ramai  blog otai dah cerita pasal UV dan trafik.






UV dari Malaysia pun skrg dah start masuk cari dalam blog ni...huhu UV Malaysia lambat sikit dari Indon nampaknye..hehe pakat tengok bola Piala dunia kot..bagus bagus..tgk bola lagi bagus dari tengok video Luna Maya...kih kih kih!!

Mulanya saya tak nak le buat tajuk ni sebab ramai dah buat, kalau saya buat pun mesti kalah jugak dek web web yang sangat otai yang indek dan trafik dah tinggi tu, saya duk pikir mesti orang takkan nampak blog saya dalam page pertama bila orang search kan..Tapi tak tahu le kenapa tajuk tu boleh "tangkap" visitor dari Indon hehe..

Rasa pelik kenapa di Indon baru nak hangat, sedangkan di Malaysia dah mendidih ni heheh..semua pakat cite Luna Maya je. Esoknya baru pelawat dari Indon dah kurang, ganti pulak pelawat dari Malaysia duk pakat googling Luna Maya dengan Ariel Peterpan tu..huhu!!


7 comments:

Cikgu Dahlia said...

tahniah!!! kuasa keyword macam tu laaa....

s h a said...

wahh...beshnyew...banyak btol unique visitor...

Nur -al- Ain said...

best la ;) tapi nuffnang rasenye kire ip dr malaysia je untuk byr tu..

.::WaNiE::. said...

kekekeke

tak yah google

senang beno nak mencarinye huhuhu

bspotgurl said...

impressive!!!

Belalang hijau Perisik said...

yeke?
belalang baru cadang nak buat tajuk entry pasal kes ariel dan luna li lah...

x sangka lumayan ek dia punya traffic...

huhuhu

nuriz said...

saya pun tak sangka gak hehe..ingatkan blog trafik tinggi je menang dalam index carian google

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics